Zdrowa owsianka dla niemowlaka – z jabłkiem i daktylami 

Wstyd się przyznać, ale dobrodziejstwo owsianki odkryłam dopiero niedawno. Wcześniej owsianka kojarzyła mi się z rozgotowaną mazią bez smaku. A przecież do owsianki można dodać sporo różnych produktów, które uczynią ją bogatym, pełnowartościowym i smacznym posiłkiem! W owsiance zakochałam się, kiedy pierwszy raz przygotowałam ją mojemu dziecku na śniadanie. Podaję przepis, który oczywiście można dowolnie modyfikować, na przykład zamiast płatków ryżowych dodać jaglane, zamiast jabłka banana lub inny owoc – kombinacje dowolne. A jakie pyszne!

Składniki

300 ml wody

5 łyżek płatków owsianych

3 łyżki płatków ryżowych

Pół startego na grubych oczkach jabłka

3 daktyle suszone

Na wodzie gotujemy płatki owsiane i ryżowe wraz z pokrojonymi drobno daktylami. Dodajemy jabłko. Często mieszamy. Pozostawiamy do ostygnięcia.

Można zamiast wody dać mleko roślinne.  Jak owsianka ostygnie można w zależności od wieku dziecka dodać gotowe mleko modyfikowane. Podajemy łyżeczką (jeśli dziecko jest mniejsze można zblendować).

mofIMG_20170326_115945638-01-01

Smacznego!

One thought on “Zdrowa owsianka dla niemowlaka – z jabłkiem i daktylami 

  1. My też zaczynamy dzień od owsianki:) Z daktylami jeszcze nie eksperymentowałam, chyba dlatego, że sama za nimi nie przepadam, wzbogacamy suszonymi śliwkami i morelami 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

