Jak powstały niupki czyli historia nazwy bloga z kocykiem w tle 

Niupki. Z czym wam się kojarzą? Niektórym z czymś małym. Niektórym z czymś miękkim. A niektórym z czymś mniej przyjemnym. Niektórym ze stopami, niektórym z…  sutkami, a jeszcze innym – z karmieniem piersią (tak, przed założeniem bloga zrobiłam wnikliwy research :)).

Dziś chciałabym powiedzieć wam, skąd w ogóle wzięły się niupki i dlaczego właśnie tak nazwałam swojego bloga. Inspiracją do tego wpisu był też śliczny kocyk od Name Me 🙂 Natalce bardzo się podoba.

Każdy kto mnie dobrze zna to wie, że jestem szaloną osobą. Jeśli mam dobry humor to z reguły mam głupkowaty humor. Czyli wymyślam sobie nowe słowa, potrafię śmiać się z niczego, tarzając się po podłodze, a każda nowa rzecz, o której pomyślę, powoduje we mnie jeszcze większe rozbawienie. Tak, lepiej sobie tego nie wyobrażajcie :-). Po kilku minutach śmiechu potrafię śmiać się nawet ze sposobu i tonu własnego śmiechu…

Właśnie podczas jednej z takich chwil powstały niupki. A właściwie najpierw powstał jeden niupek. Mając głupkowaty humor wymyślałam ksywki dla mojego (jeszcze wtedy nie -) męża. Jeszcze zanim urodziła się Natalka. Szukałam jakiejś pieszczotliwej nazwy dla niego (och, tak bardzo go wtedy kochałam ;)), no i znalazłam. Sama nie wiem, z jakich słów wyszedł „niupek”, ale spodobało mi się to słowo od samego początku. Skojarzyło mi się z czymś słodkim, miękkim, przytulnym.

Następnie zaczęłam nazywać nas „niupki”. Właśnie byliśmy na etapie zakładania rodziny. Wraz z wymyśleniem dla męża ksywki „niupek” i kiedy zaczęłam nazywać naszą trójkę (Nati jeszcze w brzuchu) „niupkami” poczułam, że jesteśmy naprawdę taką małą, trzyosobową rodziną. I że trzymamy się razem i będziemy trzymać się razem. Bo niupki trzymają się razem :).

Później, kiedy urodziła się Natalka, również została małym niupkiem. Słowo „niupek” pojawiło się nawet w jej metryczce (Nati jest również znana jako „Dziuba” i „Piękności”), która teraz wisi nad jej łóżeczkiem. Później zaczęłam utożsamiać niupki ze stópkami. Takimi malutkimi mięciutkimi stopami małego dzidziusia. Tak, kompletnie się zakochałam w małych stopkach mojego dziecka.

A kiedy w głowie zaczynałam mieć założenie bloga wiedziałam od pierwszego momentu, że nazwę go „niupki” (mimo, że mógł to być strzał w kolano, bo nazwa raczej ciężka do wymówienia i przywodząca na myśl różne skojarzenia) a logo będzie przedstawiało dwie małe stópki. I ten pomysł zrealizowałam.

Stópki kojarzą mi się właśnie z moim Małym niupkiem. No i kiedy zobaczyłam, że Name Me ma w ofercie kocyki ze wzorem podobnym do naszego logo bloga, a do tego w kontrastowych, wręcz skandynawskich kolorach, stwierdziłam, że Natalka musi go mieć. Kocyk jest prześliczny. Z jednej strony jest biało czarny z kontrastami (co dzieci uwielbiają), a z drugiej ma miły dresowy materiał. Kocyk nie jest gruby, idealnie sprawdzi się na tę porę roku, do okrycia dziecka wieczorem na dworze lub jako alternatywa dla grubszej kołderki na noc do snu. Już przetestowany – Małej bardzo przypasował. No i – jest personalizowany! Jej i tylko jej! Ta pamiątka zostanie jej na zawsze 🙂

Właściwie to uwielbiam fakt, że Natalka ma sporo kocyków. Ostatnio od teściowej dostała dwa, robione na szydełku. A zanim się urodziła, teściowa zrobiła jej śliczny kocyk z kolorowymi kwiatami, również na szydełku. Jednak na tę porę roku i  z uwagi na fakt, że u nas w mieszkaniu jest duszno i ciepło (wieczorem temperatura przy otwartym oknie sięga nawet do 23, kiedy na dworze jest chłodno), myślę, że najlepiej sprawdzi się kocyk od Name Me.

Ale o kocykach dla dzieci na pewno się jeszcze wypowiem.

A Wam z czym kojarzy się nazwa „niupki”? 🙂

Skomentuj

