Placuszki a la pancakes z mąki ryżowej

Cześć! Chciałabym się z Wami podzielić moim najnowszym odkryciem – wiem, wiem… pancakes wszyscy znają. Wstyd się przyznać, ale ja dopiero niedawno przygotowałam je po raz pierwszy sama. Ale te moje nie były jak tradycyjne pankejki. Użyłam mąki ryżowej i tortowej, a to bardzo drobne rodzaje mąki, stąd też moje naleśniki nie wyszły puszyste. Co mogę powiedzieć – były pyszne! Zajadał się nimi mąż, zajadała się nimi Młoda, no i ja też.

Oto przepis:
– szklanka mąki – wymieszałam mąkę tortową (ok. 60%) z mąką ryżową (ok. 40%) – użyłam dużej szklanki ok. 300ml.
– szklanka mleka (300ml), można użyć krowiego, można użyć roślinnego (jeśli ciasto jest zbyt lejące się można dodać mąki)
– półtorej łyżeczki proszku do pieczenia
– dwie łyżki cukru
– łyżeczka aromatu waniliowego lub innego aromatu
– dwie łyżki oleju

Połączyć składniki suche, następnie połączyć je z mokrymi. Wymieszać aż powstanie gładka masa (ja nie używałam blendera, wykorzystałam do mieszania końcówkę do białek, ale mieszałam ręcznie). Smażyć bez tłuszczu lub na niewielkiej ilości oleju na patelni do naleśników.

IMG_20170709_205415-01

IMG_20170709_204345-01

Podać z dowolnym dodatkiem – dżem, rodzynki, cynamon, syrop klonowy. Smacznego!

Skomentuj

